Ciekawe

Jak poradzić sobie z MVP?

322Views

MVP jest jedną z lepszych propozycji dla firm, jakie mają w planach dopiero rozwijać swoją działalność. Dlaczego? M.in. z tego względu, że jest to koncpecja pozwalającą ograniczać koszta. Jak jednak powinno tworzyć się minimum viable product? Oto kilka wskazówek, jakie warto wziąć pod uwagę.

Strona docelowa

Mvp development agency, m.in. firma 10Clouds, może wskazać jakie są najlepsze metody tworzenia takiej usługi, tzn. jej wykorzystania. Jedną z nich może być właśnie strona docelowa. Po angielsku mówi się landing page. Na czym to dokładnie polega? Na stronie docelowej klient będzie mógł zostawić swój adres e-mail, a także wyrazić ocenę odnośnie tego, jak użytkowało się danego produktu. Nie można jednak zapomnieć o tym, aby na takiej stronie umieścić Google Analytics. Tylko dzięki temu będzie można analizować ruch, jaki występuje na stronie. Szacuje się, że metoda ta będzie działać, jeżeli procent pozostawionych e-mail wynosić będzie powyżej 5%. Najlepiej, jeżeli dojdzie min. do 10%, ale na początku należy docenić nawet owe 5%.

Explainer video

Coś podobnego jak na zasadzie działania strony docelowej. Klient również będzie musiał wejść na landing page, gdzie będzie musiał zostawić adres e-mail i swój feedback. Różnica polega jednak na tym, że do wszystkiego dołączony jest film. Czy jest on tak mocno ważny? Szacuje się, że poziom konwersji w przypadku filmów, może podnieść się aż do 80%. Badania te potwierdzone są licznymi statystykami. Co więcej, wiele firm zamiast wypuszczać prototyp produktu lub usługi, wypuszcza film, gdzie objaśnione jest dokładnie na czym praca danego przedsiębiorstwa miałaby polegać. Klienci oglądają daną prezentację i to na jej podstawie wyrażają swoją ocenę. Jak więc widać, ograniczenie kosztów jest naprawdę maksymalne.

Fragmentaryczny MVP

Ciekawa usługa, która polega na opracowaniu produktu przy pomocy narzędzi, jakie oferują firmy trzecie. Ważne jest jednak to, aby móc nawiązać współpracę z zaprzyjaźnionymi firmami. To właśnie dzięki temu będzie można zrealizować to, na czym przyszłemu przedsiębiorcy naprawdę zależy. Tego typu metodę należy rozpocząć od rozeznania. Tylko dzięki temu będzie można zebrać odpowiednie narzędzia, które pomogą do realizacji celu. Dostępnych jest wiele takich serwisów, które pomogą opracować m.in. odpowiedni scenariusz. Taki, który pomoże dopracować wszystko w dokładny sposób, wychodząc z ciekawą ofertą do potencjalnie zainteresowanych klientów.